W najbliższy poniedziałek, 12 sierpnia, rozpocznie się remont fragmentów torowiska tramwajowego na ul. Kalwaryjskiej i w rejonie skrzyżowania z ul. Rzemieślniczą. Jest on zaplanowany na ok. 3 tygodnie, czyli skończy się wraz z wejściem w życie rozkładów powakacyjnych. W tym samym dniu wrócą tramwaje do pętli Nowy Bieżanów P+R.
Od remontu ul. Kalwaryjskiej w tym roku minęło już 20 lat, stąd pewne prace naprawcze są konieczne. Być może niektórzy czytelnicy pamiętają ten remont sprzed 20 lat: tramwaje linii 10 i 11 kończące i zaczynające trasę przy samej bramie Zajezdni Podgórze od strony ul. Rzemieślniczej oraz zastępczą linię autobusową 311, która często zmieniała trasę w zależności od etapu remontu – kursowała m.in. ul. Ludwinowską, przez most Retmański, pl. Serkowskiego czy ul. Rollego. Teraz, po 20 latach, znów będzie okazja zobaczyć autobusy na tych ulicach. Jednak numer będzie inny – wtedy linie zastępcze zaczynały się na 300, teraz na 700. Dodatkowo linia 10 pojedzie przez ul. Nowosądecką i Wielicką. Ale po kolei.
Od poniedziałku, 12 sierpnia, wyłączony zostanie ruch tramwajowy pomiędzy Łagiewnikami a Koroną, czyli przez ul. Wadowicką, rondo Matecznego i ul. Kalwaryjską. Jednocześnie wrócą tramwaje pomiędzy pętlami Prokocim i Nowy Bieżanów P+R.
Linie 3, 9 i 13 wrócą do pętli Nowy Bieżanów P+R. (Linia 9 nadal będzie skrócona do ronda Hipokratesa z powodu przebudowy pętli Mistrzejowice.)
Linia 8 pomiędzy Łagiewnikami a Stradomiem pojedzie przez ul. Brożka, Kapelankę, Monte Cassino, most Grunwaldzki i ul. Dietla, ominie więc Koronę i pl. Wolnica. Reszta trasy bez zmian.
Linia 10 z Kurdwanowa P+R do Korony pojedzie przez ul. Witosa, Nowosądecką, Wielicką, Limanowskiego i Kalwaryjską, ominie więc Łagiewniki.
Linia 11 będzie miała wydłużone godziny kursowania w weekendy.
Linia 17 będzie zawracać na okolicznych ulicach. Z Dworca Towarowego do przystanku Starowiślna pojedzie bez zmian, następnie prosto ul. Dietla, w lewo w Krakowską i dalej przez most Piłsudskiego, ul. Legionów Piłsudskiego do przystanku „Korona” (formalnie przystanek końcowo-początkowy), dalej w lewo przez Kalwaryjską, Limanowskiego, Na Zjeździe, pl. Boh. Getta, most Powstańców Śląskich, Starowiślną i po swojej trasie z powrotem na Dworzec Towarowy.
Linia 50 znów częścią kursów dojedzie na Borek Fałęcki.
Linia 69 zostanie przywrócona na stałą trasę od nocy z 16 na 17 sierpnia.
Linia 904 od nocy z 12 na 13 sierpnia pojedzie przez Dietla i Konopnickiej zamiast Krakowską i Kalwaryjską.
Linie 709 i 769 zostaną zlikwidowane.
Linie 106 i 136 na pętli Łagiewniki zajmą stanowisko nr 1, razem z linią 178.
Największą ciekawostką będzie jednak zastępcza linia 710 pomiędzy Łagiewnikami a Koroną. Którędyś trzeba puścić zastępczy autobus, a w starym Podgórzu są raczej wąskie uliczki. Stąd trasa będzie przebiegać następująco:
Łagiewniki (pętla, stanowisko nr 2), ul. Wadowicka, ul. Tischnera, nawrotka, ul. Tischnera, Wadowicka (przystanek „Łagiewniki 06” i „Rzemieślnicza”), przystanek „Rondo Matecznego 06” (na ul. Konopnickiej), Konopnickiej, Ludwinowska, most Retmański, Długosza, pl. Emila Serkowskiego (przystanek „Pl. Serkowskiego 71” w rejonie posesji nr 11), ul. Warneńczyka, Rollego, Legionów Piłsudskiego (przystanek końcowo-początkowy „Korona 03”), ul. Kalwaryjska, Warneńczyka, Zamoyskiego (przystanek „Zamoyskiego 71” w rejonie budynku nr 41; przystanek „Podskale 71” w rejonie budynku nr 68), Kamieńskiego, Wadowicka (przystanek „Rondo Matecznego 71” na ul. Wadowickiej po zjeździe z ronda, potem przystanek „Rzemieślnicza”), Brożka (przystanek „Łagiewniki 09”) i przystanek końcowy na pętli Łagiewniki.