Od najbliższej soboty, 22 sierpnia, do piątku 28 sierpnia, nie będą kursowały tramwaje na odcinku z Łagiewnik do Borku Fałęckiego. Będą bowiem likwidowane tzw. „przejazdówki” umożliwiające tramwajom przejazd z jednego toru na drugi i dobudowywane krótkie fragmenty torów łączące nowo wybudowany drugi tor z istniejącym. Jednotorowy odcinek pomiędzy przystankami „Łagiewniki ZUS” a „Solvay” przejdzie więc do historii. A przyznać trzeba, że ten jednotorowy odcinek trzymał się długo – najpierw tramwaje kursowały po starym torze, potem po nowym. Budowa rozjazdów umożliwiających kursowanie po starym torze miała miejsce w dniach 7-10 listopada 2018 roku, a od 11 listopada 2018 roku tramwaje kursowały po jednym torze w obu kierunkach. Przeniesienie tramwajów na nowy tor nastąpiło w wakacje 2019 roku.

W związku z tym, od najbliższej soboty przez tydzień tramwaje linii „8”, „19” i „22” będą skrócone do pętli Łagiewniki. Linie „8” i „19” będą miały przystanek końcowy na Wadowickiej (jak normalnie linia „10”) a początkowy też na Wadowickiej po zawróceniu, zaś linia „22” skończy trasę na przystanku przelotowym przy pętli, przy ul. Brożka, a początkowy będzie miała na peronie do niedawna nieczynnym, a od pewnego czasu obsługiwanym przez linię „12” (dawniej przez lata zaczynała tam trasę linia „18”).

Pomiędzy pętlami autobusowymi Borek Fałęcki i Łagiewniki będzie kursować zastępcza linia autobusowa „708”. Po drodze obsłuży tylko przystanki „Solvay” i „Łagiewniki ZUS”. Nie zatrzyma się w okolicach aktualnie nieczynnego przystanku „Sanktuarium Bożego Miłosierdzia”. Jeśli chodzi o „Łagiewniki”, linia będzie miała przystanek początkowy na pętli a potem obsłuży jeszcze przystanek przelotowy na ul. Zakopiańskiej (za skrzyżowaniem, dla prywatnych przewoźników). Przystanek końcowy również będzie na pętli, ale będzie można wysiąść na przystanku przelotowym na ul. Brożka (choć, jak podano, można wjechać aż na pętlę – podobnie działają linie „133” i „135”). W przypadku Borku Fałęckiego przystanek końcowy i początkowy będzie na pętli autobusowej, zaś w kierunku Łagiewnik linia stanie jeszcze na przystanku przelotowym na ul. Zakopiańskiej po wyjeździe z pętli. Linia „708” będzie kursować w dni powszednie co 7,5 minuty w godzinach szczytu i co 10 minut poza szczytem, w soboty i niedziele również co 10 minut (jedynie w niedzielne poranki rzadziej). Niestety, zwłaszcza w dni powszednie rozkład jazdy tej linii będzie zapewne bardzo teoretyczny, stąd pozostaje chyba tylko zacisnąć zęby na najbliższy tydzień i czekać na powrót tramwajów.