W najbliższą niedzielę wszyscy chętni po raz ostatni w tym roku otrzymają możliwość przejażdżki zabytkowymi tramwajami i autobusami na Krakowskiej Linii Muzealnej.
Linia tramwajowa „0” ma dwie trasy z Muzeum Inżynierii Miejskiej: na Cichy Kącik i do Kopca Wandy. Ta pierwsza trasa prowadzi przez Podgórze, a konkretnie przez przystanki na pl. Bohaterów Getta i przy Koronie. Na tych kursach przez cały dzień będzie kursował skład SN4+PN3, zaś na ostatni kurs wyruszy najstarszy krakowski skład tramwajowy: SN1 (popularna „gracówka” z 1912 roku, z pierwszej dostawy normalnotorowych tramwajów do Krakowa, bardzo rzadko wyjeżdżająca na miasto) wraz z doczepą PN3 będącą rekonstrukcją takiego wagonu z 1909 roku.
Ponadto pojawi się specjalna linia autobusowa „F” kursująca z Rynku Podgórskiego do Kombinatu. W Podgórzu autobus w obu kierunkach zatrzyma się jeszcze przy Koronie. Na linii będą kursować dwa Ikarusy (przegubowy 280.26 – na zdjęciu z lewej, choć tym razem będzie drugi, niebieski egzemplarz – i standardowy 260.04) oraz dwa Jelcze („ogórek”, czyli 272 MEX oraz jedyny w Polsce „przegubowy ogórek” czyli Jelcz 021 – na zdjęciu z prawej). Szczegółowy rozkład autobusów linii „F” można znaleźć tutaj oraz na stronie organizatora komunikacji miejskiej. Taryfa biletowa w Krakowskiej Linii Muzealnej jest taka sama jak we wszystkich pojazdach krakowskiej komunikacji; respektowane są wszystkie typy biletów, także miesięczne, jak również wszystkie prawa do ulg i bezpłatnych przejazdów. Kolejne okazje do podróży zabytkowym tramwajem pojawią się w każdą niedzielę wakacji od końca czerwca 2017 roku.
Finał Krakowskiej Linii Muzealnej jest jednym z wydarzeń towarzyszących Europejskiemu Tygodniowi Zrównoważonego Transportu.