W piątkowy wieczór były przemowy, pokaz laserów i okolicznościowa iluminacja. W ten sposób kładka została otwarta dla oficjeli, a od soboty (10.06) będzie otwarta już dla wszystkich.

W ramach kładki dla rowerzystów przygotowano dodatkową atrakcję – bezpłatne kontrole stanu technicznego jednośladów w godz. 10.00 – 18.00 u zbiegu ul. Halickiej z ul. Podgórską. Będzie można liczyć na naprawę tylko drobnych usterek i to w przypadku braku kolejki chętnych. Pozostali posiadacze rowerów zostaną jedynie poinformowani o naprawach, jakich potrzebuje ich jednoślad.

Bardzo nas cieszy, że został zrealizowany kolejny etap oddolnej inicjatywy zapoczątkowanej przez Muzeum Podgórza, Stowarzyszenie PODGORZE.PL i Fundację Czas Wolny. Teraz czekamy na ścieżkę pieszo-rowerową z centrum Krakowa aż do skrzyżowania ulic Limanowskiego i Powstańców Wielkopolskich czyli do Muzeum Podgórza, a potem na realizowany etapami park.

Kładka pieszo-rowerowa Grzegórzki – Zabłocie powstała jako część inwestycji PKP PLK SA mającej na celu modernizację linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice.

To jeszcze garść danych technicznych:

Infrastruktura dla rowerzystów i pieszych znajduje się na obiekcie mostowym oznaczonym symbolem M3 oraz na ścianach oporowych i pochylniach usytuowanych wzdłuż ul. Halickiej oraz przy ul. Zabłocie. Całość ma długość ok. 660 m od ul. Przemyskiej do stacji kolejowej Kraków Zabłocie. Sam most ma 234,2 m długości. Wszystkie ciągi piesze przystosowane będą dla potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Łączna szerokość kładki wynosi ok. 9 m.