O promocji Dzielnicy XIII rozmawiamy w Zastępcą Przewodniczącego Rady Dzielnicy Jacek Młynarzem.
Właśnie ukazała się nowa ulotka o Dzielnicy XIII Podgórze. To kolejne działanie promujące naszą dzielnicę?
Tak, próbujemy stworzyć spójny i kompleksowy, na miarę naszych możliwości przekaz o dzielnicy. Zaczęliśmy od strony internetowej Dzielnicy, jako podstawowego i najważniejszego narzędzia przekazu informacji. Przebudowaliśmy mechanizmy i grafikę. Strona stała się czytelniejsza i przyjemniejsza w odbiorze. Jednak największą wagę przykładamy do jej bieżącej aktualizacji. Myślę, że dużo zmieniło się tu na plus.
Kolejnym elementem była strona na Facebooku. Staramy się budować wokół niej zaangażowaną społeczność. Udostępniamy informacje, zdjęcia, multimedia, organizujemy konkursy. W tej chwili jesteśmy jedną z najpopularniejszych dzielnicowych stron na Facebooku.
Zmienił się także Głos Podgórza?
Tak, przeszedł znaczną metamorfozę, zarówno pod względem treści jak i strony wizualnej. Mamy redaktora prowadzącego gazetkę, a z każdym numerem zwiększa się liczba autorów, którzy piszą do niej teksty.
Pojawiły się też inne materiały promocyjne?
Zrobiliśmy nowe banery, rollupy, które towarzyszą nam podczas różnorodnych imprez, rokrocznie wydajemy kalendarz ze zdjęciami Podgórza.
Skąd pomysł na taką ulotkę?
Brakowało nam jednak jeszcze jednego ważnego elementu – broszurki informującej o dzielnicy, którą moglibyśmy rozdawać niemal wszędzie i każdemu zainteresowanemu. Zadanie nie było łatwe – ulotka musiała być merytoryczna, ale i atrakcyjna wizualnie. Z takim założeniem nie mogliśmy umieścić w niej zbyt dużo tekstu, a zdjęcia musiały być tak dobrane, aby ukazywały najciekawsze miejsca oraz tożsamość kulturową i historyczną Podgórza. Aby tego dokonać potrzebowaliśmy pomysłu oraz odpowiednich ludzi.
Pomysł przyszedł przypadkiem, podczas rowerowych odwiedzin Zamku Tenczyn w Rudnie. To ulotka zamku nas zainspirowała. Ludzi mieliśmy w Podgórzu. Wiedza Melanii Tutak i Pawła Kubisztala, zdjęcia moje i Pawła oraz kunszt graficzny Piotrka Jaguścika. I tak o to powstała ta wyjątkową ulotka.
Czy ulotka przekona do Podgórza?
Jej celem jest zachęcenie Podgórzan do zgłębienia historii i lepszego poznania naszej dzielnicy oraz pokazanie pozostałym Krakowianom i turystom, że prawy brzeg Wisły to niezwykle ciekawe, tajemnicze, intrygujące i SZCZĘŚLIWE miejsce!
Ulotkę będziemy dystrybuować podczas różnorodnych wydarzeń organizowanych przez Radę Dzielnicy XIII lub podczas tych, w których uczestniczymy jak np. Dni Otwarte Magistratu.
Ulotka jest dostępna w siedzicie Rada Dzielnicy XIII, Rynek Podgórski 1 oraz w wersji elektronicznej.
Z całym szacunkiem ale może zamiast promować i doklejac się do tego co Podgórskie wziąć przykład z W Bednarskiego i zadbać o te dzielnice i jej dziedzictwo kulturowo wizerunkowe a i zarazem o jej niepowtarzalny charakter. Schody parki Fort kopiec wszystko się rozltuje czy tego nikt nie widzi? Photoshop może wszystko na papierze czy w pliku ale co z Podgorzem?