Rada Miasta Krakowa zdecydowała, że od lutego 2014 zostanie powiększona krakowska Strefa Płatnego Parkowania. Radni zrezygnowali przy okazji z wprowadzenia tzw. strefy buforowej, na której opłaty byłyby tańsze – na jej terenie obowiązywać będzie standardowy cennik.
W tym momencie SPP obejmuje Stare Miasto, Kazimierz oraz część Grzegórzek. W lutym 2014 roku obszar obowiązywania SPP powiększy się o Stare Podgórze, Grzegórzki, Zwierzyniec, Krowodrzę i osiedle Oficerskie.
Granice Strefy P5 (Stare Podgórze) wyznaczają:
Od Mostu Grunwaldzkiego do Ronda Grunwaldzkiego, wzdłuż ulicy M. Konopnickiej do Al. Powstańców Śląskich, wzdłuż Al. Powstańców Śląskich do linii kolejowej, wzdłuż linii kolejowej do rzeki Wisły, wzdłuż Bulwaru Wołyńskiego do Mostu Grunwaldzkiego.
Mieszkańcy obszarów na których wyznaczono Strefę Płatnego Parkowania mają prawo do zakupu abonamentów postojowych. Na jeden adres przysługują dwa abonamenty po 10 zł miesięcznie i jeden kosztujący 100 zł miesięcznie. Każdy następny wykupiony abonament kosztuje 250 zł.
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu rozpoczął przygotowania do wprowadzenia uchwały o rozszerzeniu SPP w życie. Do lutego 2014 roku na nowych obszarach pojawią się parkomaty, a także zweryfikowana zostanie organizacja ruchu pod kątem ilości miejsc parkingowych.
źródło: Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu
Uchwała Rady Miasta Krakowa w tej sprawie podjęta na ostatnim posiedzeniu zdecydowanie odbiega od informacji, którą przedstawiła Pani mAlutka. Parkowanie na abonament możliwe będzie wyłącznie na 4. wyznaczonych ulicach w Starym Podgórzu (na których nie zmieszczą się mieszkańcy obszaru strefy)zaś parkując poza tymi wyznaczonymi ulicami będą musieli płacić tak jak przyjezdni 3 zł za godzinę. Prezydent Miasta ten zapis w uchwale zaopiniował negatywnie ponieważ jest to niezgodne z Konstytucją. Wojewoda albo uchyli całą uchwałę albo ten niekonstytucyjny zapis. Sprawa wprowadzenia strefy może się przedłużyć w czasie.
Panie Tomaszu, o ile prawidłowo zrozumiałem tę kuriozalną poprawkę, to „cztery ulice” miałyby być ulicami najbliższymi miejsca zamieszkania posiadacza abonamentu, tylko nie wiadomo kto (mieszkaniec czy urzędnik) i na jakiej zasadzie (z automatu czy wyboru) miałby te ulice dla poszczególnych osób wyznaczać. Tak czy siak poprawka pana radnego Sonika jest idiotyczna i dyskryminująca mieszkańców „nowych stref” (w „starych strefach” to kuriozum nie obowiązuje) więc wojewoda prawdopodobnie i tak ją uchyli. Pozostaje pytanie, jak można było oś tak głupiego wymyślić i jeszcze to przegłosować?
Niestety Wojewoda nie uchylił – radzę występować do Rzecznika Praw Obywatelskich – można elektronicznie i bezpłatnie – Sam to robię i według rozmowy w Biurze Rzecznika im więcej osób wystąpi, tym lepiej.
A radny Sonik nie po raz pierwszy wymyśla idiotyczne przepisy – może dlatego, że przyjmuje mieszkańców Krakowa tylko w siedzibie Rady I dzielnicy – „swoim” by krzywdy nie zrobił. Radny Sonik na pewne jest sprawiedliwy i uczciwy. Tylko te przypadłości skrzętnie ukrywa. I specjalnie zachowuje się głupio i niesprawiedliwie.
Przepraszam, że głosowałem na PO do Rady Miasta. To się więcej nie powtórzy. Przez takie indywidua jak radny Sonik!
płatna strefa to dla Podgórza zamknięcie wielu firm.Miasto chce od nas podatków a traktuje nas w taki sposób i robi co chce.Radni myślą tylko o swoich interesach i zapomnieli po co zostali wybrani.Najpierw Podgórze powinno się rozwinąć i komu przeszkadza to że dzielnica zaczęła lepiej wyglądać.
Hej, czy ktoś może mi powiedzieć jakie korzyści będą z tego płatnego parkowania dla rejonu Podgórza?na co te pieniądze zostaną przeznaczone? w czyją kieszeń to zostanie wepchnięte? co jest benefitem?
Bo jak narazie to widzę tylko trzech beneficjentów: producenta parkomatów, papieru i straz miejską.
A co z wynajmującymi mieszkanie, co oni mają zrobić gdy samochód nie jest na nich zarejstrowany i nie są zameldowani w mieszkaniu, które wynajmują. Co mają robić te osoby?
Rozumiem, że sprawa 4 ulic do parkowania jest już nieaktualna i mieszkańcy mogą parkować w ramach abonamentu w całej podstrefie Podgórze?
Samochody które parkują według znaku wzdłuż ulic (krawężnika)zajmują o wiele więcej miejsc do parkowania . Na ul. Rękawka nie ma gdzie zaparkować ! Gdyby samochody mogły parkować w poprzek jak do 1 marca 2014 było by więcej miejsc do parkowania . Gdzie więc mieszkańcy ul. Rękawka mają trzymać swoje samochody ? Jest to wielki problem i na pewno nie dotyczy tylko ww. ulicy w Krakowie .