W sobotę (24.11.) nastąpi kilka zmian związanych z funkcjonowaniem komunikacji miejskiej. Pierwsza, najistotniejsza, będzie związana z awaryjnym remontem torowiska w rejonie przystanków „Dworcowa” na Wielickiej. Druga – ze zmianą trasy zastępczej linii 735 w Swoszowicach i Wróblowicach. Wreszcie trzecia – z kolejnym etapem remontu torowiska do Bronowic.
Od soboty 24 listopada do niedzieli 9 grudnia, a więc przez ponad dwa tygodnie, wyłączony będzie ruch tramwajów pomiędzy zjazdem z estakady nad Krakowem Płaszowem a skrzyżowaniem ul. Limanowskiego i Na Zjeździe. Powodem będzie awaryjny remont torowiska w rejonie dawnych rozjazdów przy przystanku „Dworcowa”.
W związku z tym linie „6” i „11” będą zawieszone. Zostaną połączone w następujące dwie linie czasowe.
Linia „76” będzie kursowała z Kurdwanowa P+R do Małego Płaszowa przez estakadę nad Krakowem Płaszowem. Częstotliwość i godziny kursowania – jak dla linii „6”.
Linia „77” będzie kursowała z Czerwonych Maków P+R jak linia „11” do Limanowskiego, następnie przez pl. Bohaterów Getta, most Powstańców Śląskich, Starowiślną do Poczty Głównej i dalej jak „6” przez Filharmonię na Salwator. Częstotliwość i godziny kursowania – jak dla linii „11”.
Linia „3” będzie kursowała z Nowego Bieżanowa P+R przez Wielicką, estakadę nad Krakowem Płaszowem, Kuklińskiego, most Kotlarski do ronda Grzegórzeckiego, następnie w lewo pod Halę Targową i od Starowiślnej swoją stałą trasą (przez Pocztę Główną, ul. Pawią) na Krowodrzę Górkę. Uwaga – częstotliwość linii zostanie zmniejszona do 15 min. przez cały dzień. Ciekawe też, że linia dwukrotnie obsłuży przystanek „Starowiślna” w stronę centum – na Dietla i w stałej lokalizacji na Starowiślnej (linia „1” jadąca w tej samej relacji zatrzymuje się tylko na Dietla).
Linia „24” pojedzie z Kurdwanowa P+R przez Wielicką a dalej również, jak „3” na czas remontu, przez estakadę nad Krakowem Płaszowem, Kuklińskiego, most Kotlarski do ronda Grzegórzeckiego, następnie w lewo pod Halę Targową i od Starowiślnej swoją trasą przez Pocztę Główną, Teatr Bagatela i tymczasowo na Cichy Kącik. Częstotliwość bez zmian.
Linia „73” również zmieni trasę – pojedzie z Nowego Bieżanowa P+R przez Wielicką, estakadę nad Krakowem Płaszowem, Kuklińskiego, most Kotlarski do ronda Grzegórzeckiego, następnie w lewo pod Halę Targową i dalej prosto Dietla, a od Stradomskiej po swojej aktualnej trasie (przez Teatr Bagatela, Lubicz, rondo Mogilskie, rondo Czyżyńskie, pl. Centralny i do os. Piastów lub ronda Hipokratesa). Linia będzie jeździć więc przez nieużywane, będące w bardzo złym stanie łuki z Dietla w prawo w Stradom. Jeśli pozostaną na tej linii „krakowiaki” (najdłuższe tramwaje firmy PESA), może być ciekawie. Dotychczas często się tam wykolejały tramwaje. Częstotliwość linii bez zmian.
Będzie też zastępcza linia „79”, z Łagiewnik przez Kalwaryjską, Limanowskiego, pl. Boh. Getta, most Powstańców Śląskich, Starowiślną, Pocztę Główną i ul. Pawią na Dworzec Towarowy (poza szczytem i w dni wolne) lub na Krowodrzę Górkę (w godzinach szczytu w dni powszednie). Częstotliwość – co 15 min. w dni powszednie, co 20 min. w dni wolne (rzadziej w niedzielne poranki).
Nocna linia „69” będzie zawieszona, a w zamian będzie kursować autobus „669”.
Zastępczy autobus „703” pojedzie z pl. Bohaterów Getta do przystanku „Bieżanowska” wzdłuż Na Zjeździe, Limanowskiego i Wielickiej. Częstotliwość: co 7,5 minuty w dni powszednie, co 10 min. w dni wolne (rzadziej w świąteczne poranki). Ważne: początkowy przystanek „Bieżanowska” będzie na ul. Nowosądeckiej, a więc tam, gdzie dawniej stawał „174” w stronę Kombinatu a dziś zatrzymuje się nocny „904”.
Druga zmiana wprowadzana od soboty 24 listopada dotyczy linii „735”. Od teraz linia nie będzie kursować przez ul. Sawiczewskich, lecz przez Myślenicką, Niewodniczańskiego i Landaua. Względem tego bez obsługi pozostanie przystanek „Fort Swoszowice”, ale za to zyskają całe Wróblowice.
Trzecia zmiana to kolejny etap remontu torów do Bronowic.
Linia „704” pojedzie co 4 minuty w szczycie i co 6 poza szczytem. Z Teatru Bagatela do Kazimierza Wielkiego jak dotychczas (przez Dunajewskiego, Garbarską, Karmelicką, pl. Inwalidów, Pomorską, Kazimierza Wlk.) a dalej na wprost Smoluchowskiego, Lea, Młodej Polski, Jadwigi z Łobzowa, Rydla do pętli Bronowice i dalej wzdłuż tramwaju do Bronowic Małych. W drugą stronę: z Bronowic Małych do Wesela bez zmian, dalej – z pominięciem przystanku „Bronowice!” – przez Przybyszewskiego, Zarzecze, Lea, Smoluchowskiego i od Kazimierza Wlk. bez zmian do Teatru Bagatela.
Linia „713” pojedzie co 4 min. w szczycie, co 6 min. w międzyszczycie, co 12 min. w pozostałych porach. Z Teatru Bagatela do Kazimierza Wlk. jak dotychczas (jak „704”), a dalej na wprost Smoluchowskiego, Lea, Młodej Polski, Jadwigi z Łobzowa, Rydla do pętli Bronowice. Powrót z Bronowic przez Bronowicką do Wesela, dalej przez Przybyszewskiego, Zarzecze, Lea, Smoluchowskiego i bez zmian do Teatru Bagatela.
Z Bronowic (rozumianych jako przystanek o tej nazwie) w stronę centrum będzie więc tylko „713” i naokoło, bo przez Wesele (więc w nieintuicyjną stronę – przystanek dla wsiadających będzie jak w stronę Bronowic Małych a nie centrum).
Zmienioną trasą pojedzie również linia „102” i „664”.
Będzie nowy przystanek „Warmijska” w obu kierunkach (w zamian za przystanek „Głowackiego”) oraz przystanek „plac Axentowicza” również w obu kierunkach. Ponadto w stronę centrum zostaną uruchomione dwa przystanki na żądanie: „Sewera” i „Młodej Polski”.