Według informacji sobotniego wydania Dziennika Polskiego od poniedziałku mają ponownie ruszyć wstrzymane w maju prace przy budowie kładki. Przyczyną przerwy była zaistniała obawa o bezpieczeństwo budynków położonych w pobliżu starych-nowych przyczółków. Po przeprowadzeniu dodatkowych badań zmianie uległa koncepcja fundamentów kładki. Najprawdopodobniej opóźni się jednak termin zakończenia budowy, pierwotnie określony na 5 listopada 2009.

W okresie wstrzymania prac związanych z fundamentami obiektu, kontynuowane były prace przy konstrukcji murów oporowych przy bulwarach wiślanych. Były one stopniowo rozbierane, oczyszczane i układane na nowo. Efekty tych prac można podziwiać na załączonych obrazkach.

Według informacji Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu najciekawsze prace – związane z montażem przęsła kładki, pod którym podwieszona będzie nasza podgórsko-kazimierska piesza i rowerowa komunikacja – były zaplanowane na III kwartał tego roku. Nie wiadomo jednak, czy ze względu na miesięczną przerwę nie zostaną także opóźnione.

Teraz pozostaje trzymać kciuki za wykonawców i na bieżąco śledzić postępy prac.

PS. Jak dowiedziało się podgorze.pl, zgodnie z ofertą wykonawców – konsorcjum przedsiębiorstw Intercor z Zawiercia oraz Intop z Tarnobrzega, budowa kładki ma kosztować 27 070 017,51 zł brutto.

Widok na mury oporowe od zachodu...
Widok na mury oporowe od zachodu…

...i od wschodu, gdzie remontowane są schody.
…i od wschodu, gdzie remontowane są schody.

Rzut okiem na sąsiedni brzeg.
Rzut okiem na sąsiedni brzeg.

Na zakończenie widok na Kamienicę Paryską z perspektywy stalowego zbrojenia.
Na zakończenie widok na Kamienicę Paryską z perspektywy stalowego zbrojenia.

Autor: Kuba