W poniedziałek 21 marca wydarzy się kolejna edycja Photo::Drone City Mapping Project # 7. Oto plan działań:
Start o 15:00 w clubOKOcafe, ul. Węgierska 1.
Od 15:00 do 17:30 – akcja terenowa.
Od 18:00 – część kameralna: pokaz fotografii i rejestracji video z poprzednich edycji akcji. Mile widziane własne kamery otworkowe i wszystkie typy urządzeń do rejestracji obrazów i dźwięk
A co to jest Photo::Drone?

Podstawą photo::drone jest uliczne działanie z zaproszonymi i przypadkowymi uczestnikami, skupione na wykonywaniu fotografii specjalnie przygotowanymi, jednorazowymi kamerami otworkowymi oraz rejestrowaniu swobodnie się kształtujących relacji fotografujący – fotografowany. A także na zapisie pejzaży dźwiękowych i „próbkowaniu” dźwięku (sampling) w celu uzyskania materiału do przetworzeń w czasie happeningu muzycznego i pokazu prac kończących kolejną edycję photo::drone.
Tak pomyślana akcja – w miarę przybywania materiałów i doświadczenia – ulega modyfikacji i staje się swobodnym, samorozbudowującym się projektem.
Wrocławska akcja (5. edycja) miała miejsce podczas Festiwalu Muzyki Industrialnej w listopadzie 2004 r., gdzie jednym z zaproszonych zespołów był Projekt Karpaty Magiczne. W bardzo trudnych warunkach (duża ilość ludzi, złe warunki świetlne, mała ilość czasu) przeprowadzono skróconą akcję fotograficzną, która przyniosła bardzo interesujący materiał. Do kilkudniowej, pełnej formuły powrócono podczas photo::drone 6, który odbył się w Centrum Sztuki Współczesnej na Zamku Ujazdowskim w Warszawie, w styczniu 2005 roku. Akcję uliczną prowadzono przez dwa dni i silniej niż dotychczas skupiono się na mapowaniu dźwiękowym miasta i jego przetworzeniu podczas końcowego pokazu. Dlatego też przyjęto hasło użyte po raz pierwszy podczas akcji w Berlinie: City Mapping Project, które to określenie weszło na stałe do nazwy całego Projektu.
Działania w ramach wszystkich dotychczasowych edycji photo::drone zakładają czynny udział przypadkowych uczestników oraz przynajmniej częściowe odejście od mechanicznej „konsumpcji” sztuki. Także w części dźwiękowej, poprzez użycie fragmentów zapisu pejzaży brzmieniowych i improwizację, autorzy postrzegają akt tworzenia muzyki jako cytowanie realnie istniejącej miejskiej przestrzeni i przywołanie określonego społecznie i kulturowo pejzażu.
Anna Nacher, Marek Styczyński
Tekst został zaczerpnięty z marcowego Biuletynu Fotograficznego