3 września (w poniedziałek) zostaną wprowadzone powakacyjne rozkłady dla linii krakowskiej komunikacji miejskiej. Nie wszystkie linie wrócą do przedwakacyjnych częstotliwości – dla niektórych nastąpi to dopiero w ostatnim tygodniu września. Równocześnie wprowadzone zostaną pewne stałe i czasowe zmiany w trasach linii, zwłaszcza na Kurdwanowie.
Co do zasady, linie wracają do swoich przedwakacyjnych częstotliwości. Będą jednak wyjątki:
„50”, „52”, „139”, „502” i „503” będą kursować nadal nieco rzadziej. Przywrócenie pełnej częstotliwości jest planowane na ostatni tydzień września. I tak, na razie „50” i „52” będą jeździć co 7,5 minuty w dni powszednie (ta pierwsza nadal z Prokocimia), zaś „139”, „502” i „503” co 10 min. w szczycie i co 15 min. poza szczytem.
„17” zmienia stałą trasę. Pojedzie z Czerwonych Maków P+R przez Łagiewniki, rondo Matecznego, Koronę, pl. Bohaterów Getta, Starowiślną, Halę Targową, rondo Grzegórzeckie, rondo Mogilskie, tunel pod Dworcem Głównym na Dworzec Towarowy. Nadal będzie jeździć wyłącznie w godzinach szczytu co 15 min., ale niestety znikają wieczorne kursy w niedziele, które znacznie odciążały linię „52”. Tym niemniej dzięki zmianie zapewne zmniejszy się tłok w liniach „11” i „19”, na co narzekano od czasów ostatniej zmiany tras w styczniu.
„429” (Dworzec Główny Zachód – Skarżyńskiego) wróci dopiero pod koniec września.
„352” (na zalew Kryspinów) i „427” (na Bagry) zostają zlikwidowane; powrócą zapewne za rok w wakacje.
„134” (do ZOO) w weekendy słoneczne nadal będzie kursować częściej, co 10 minut. Informacja o uruchomieniu dodatkowych kursów będzie się pojawiać jak dotąd, we czwartki.
Wracają „132”, „413”, „475” i – co ciekawe – „409” na Przegorzały UJ (chyba po raz pierwszy we wrześniu, a nie w październiku).
„103” zmienia stałą trasę: między rondem Czyżyńskim a aleją Przyjaźni nie pojedzie już przez al. Jana Pawła II i ul. gen. Boruty-Spiechowicza, lecz przez Bieńczycką, rondo Kocmyrzowskie i al. gen. Andersa.
Dla linii „183” zostanie wprowadzony jeden wariantowy kurs „szkolny” w godzinach porannych (przez Popiełuszki, Lipowskiego, Drożdżową, Weigla).
„141” pojedzie częściej popołudniami, a „482” w soboty będzie jeździć dłużej – do ok. 21:00.
Nadal będą jeździć zastępcze linie „735”, „740” i „754”, a linie „135”, „140” i „254” będą zawieszone.
„422” wraca na stałą trasę przez ul. Kantorowicką. Inne linie mające trasy objazdowe w związku z remontami nadal na nich pozostaną.
Większe zmiany nastąpią na Kurdwanowie.
„50” nadal nie dojedzie na Kurdwanów, kończąc trasę na Prokocimiu.
Linie „6” i „24” wracają do swoich stałych częstotliwości, czyli będą jeździć rzadziej niż w wakacje: obie co 15 min. przez cały dzień, w weekendy co 20 min. „24” będzie linią całodzienną, zaś „6” znów będzie kończyć kursowanie ok. 20:00 w dni powszednie, a ok. 19:00 w weekendy.
Pojawi się zastępcza linia „70” z Kurdwanowa P+R przez Wielicką, estakadę nad Krakowem Płaszowem, Kuklińskiego, most Kotlarski, rondo Grzegórzeckie, rondo Mogilskie, Mogilską i na Wieczystą (właściwie: TAURON Arena Kraków Wieczysta). Linia będzie całodzienna, pojedzie co 15 min. w dni powszednie i co 20 min. w dni wolne.
Dzięki temu Kurdwanów będzie miał częściową rekompensatę do ronda Mogilskiego w zamian za „50” oraz tramwaj w sumie co 5 minut w dni powszednie. Mimo wszystko to trochę mało, miejmy więc nadzieję że pętla na Kurdwanowie zostanie faktycznie otwarta pod koniec września, jak jest zapowiadane.
Pojawi się również zastępcza, uzupełniająca linia autobusowa, zwożąca pasażerów z Kurdwanowa do linii tramwajowych kursujących od strony Bieżanowa i Prokocimia.
„750”, bo o niej mowa, pojedzie z pętli Os. Kurdwanów przez Stojałowskiego, Halszki, Witosa i Nowosądecką do przystanku „Bieżanowska” (na Wielickiej, w stronę Prokocimia). To będzie również przystanek początkowy, po czym linia skręci w Wolską i Na Kozłówce, wracając do Nowosądeckiej i dalej w str. Kurdwanowa. Linia będzie kursować tylko w dni powszednie od 6:00 do 19:00, co 15 minut.