…czyli jak uczniowie szkół zawodowych stają się mistrzami w zawodzie kucharza.

Dnia 21 listopada 2009 roku w siedzibie Zespołu Szkół Gastronomicznych nr 2 im. Odona Bujwida w Krakowie przy ulicy Zamoyskiego 6 odbyła się smakowita prezentacja umiejętności najzdolniejszych uczniów tej szkoły.

Serwowane były „ciasteczka wyśmienite” od roku znajdujące się na Liście Produktów Tradycyjnych. Ich receptura została opracowana przez nauczycieli zawodu w latach czterdziestych. Tradycja nauczania ich wypieku jest
kontynuowana do dziś.
Prezentacja uczniowskich umiejętności związana była z europejskim projektem „Praktyczna gastronomia we współczesnej Europie” dofinansowywanym przez Europejski Fundusz Społeczny. Projekt umożliwia najzdolniejszym uczniom nabycie praktycznych umiejętności przyrządzania często wyrafinowanych potraw pod okiem najlepszych kucharzy krakowskich restauracji („Hawełka”, hotel „Sheraton”). Partnerem projektu jest też Stowarzyszenie Polskich Kucharzy i Cukierników z Regionu Małopolskiego.
Młodzież uczy się przyrządzania potraw z różnych regionów Europy. Dzięki finansowemu wsparciu funduszu ma do dyspozycji również produkty delikatesowe, które z uwagi na cenę i dostępność nie znalazłyby się w rękach młodych adeptów sztuki kulinarnej. Tym razem uczniowie mieli do swojej dyspozycji mięso z dzika, łososia, płetwala, krewetki, raki. Na stole pojawił się karp też w sosie piernikowym.
Młodzi ludzie uczą się kreatywności, wszechstronności, oszczędnego gospodarowania produktami. Dużą wagę przykłada się na zajęciach do kształtowania poczucia estetyki i właściwych nawyków.
Równolegle młodzież uczestniczy w kursie języka angielskiego, na którym nabywają umiejętności praktycznego posługiwania się fachowym słownictwem z zakresu gastronomii. Mają do dyspozycji specjalnie dla nich przygotowane repetytorium i słownik. Mogą bezpłatnie korzystać z multimedialnego kursu językowego zamieszczonego na stronie internetowej szkoły.
Fundusze unijne dofinansują kursy pozwalające na rozwój umiejętności ludzkich. Cieszy, że kierownictwo szkoły potrafiło wykorzystać tą szansę. Uczniowie mają możliwość brania udziału w atrakcyjnych zajęciach, które podnoszą poziom ich umiejętności i dostosowują je do wymagań europejskich
.