LogoJakiś czas temu pisaliśmy o projekcie „Parasol, Praca, Przyszłość” tutaj. Obecnie projekt jest w ostatniej fazie i przygotowuje się do otwarcia restauracji Sezony Bistro Cafe przy Limanowskiego 16 właśnie. Nazwa bardzo nam się podoba, bo oznacza, że w Sezonach znajdziemy sezonowe dania z lokalnych produktów, które będą zmieniać się w trakcie roku kalendarzowego. Projekt ambitny dlatego w imieniu organizatorów prosimy o pomoc w domknięciu budżetu – można to zrobić przez portal polak potrafi tutaj. Za projektem stoi Stowarzyszenie Parasol znane z wielu wartościowych projektów i długoletniej działalności w sektorze NGO. Serdecznie polecamy wsparcie nowej restauracji w naszym sąsiedztwie. Poniżej szczegółowe informacje od inicjatorów akcji – na co zbierane są pieniądze i dlaczego. Zapraszamy także na nowy profil na facebooku: „Sezony Bistro Cafe”. Dziękujemy za wsparcie i do zobaczenia w Sezonach!

„Nie bez powodu prosimy Was o wsparcie, uważamy że nie łączy nas tylko wspólna dzielnica, lecz także wspólna idea zdrowego podejścia do żywności, także planujemy odziaływać na miejscowych artystów, zapraszając ich do nas.

Nasze pragnienia są dalekie od stworzenia następnej, zwykłej restauracji. Chcemy stworzyć miejsce w którym jedzenie miesza się z kulturą, oraz organizować wszelakie eventy – oczywiście w miarę naszych możliwości.

Niezmiernie liczymy na Waszą chęć współpracy z nami!

Poniżej opiszę pokrótce nasz projekt, to co przeszliśmy oraz to co jest przed nami 🙂

Otóż nasza historia rozpoczęła się w październiku 2013r. – wtedy ruszył nabór uczestników (beneficjentów) do projektu pt. „Parasol, Praca, Przyszłość”, choć rzeczywiście prace nad projektem rozpoczęły się o wiele wcześniej. W wielkim skrócie projekt PPP, miał za zadanie podnieść kwalifikacje zawodowe, oraz pomóc wprowadzić swoich beneficjentów na rynek pracy, dodatkowym celem było stworzyć restauracje – ale o tym opowiem później.

Otóż z pośród 60-ciu osób stworzono dwa zespoły

-Gastronomiczny (m.in. kucharzy i cukierników)

-Zespół ds. marketingu, PR i Fundraisingu.

Najpierw wspólnie przechodziliśmy przez szkolenia z zakresu umiejętności miękkich, obsługi klienta, negocjacji, czy dietetyki, natomiast kolejne były już spersonalizowane pod kątem tego co w przyszłości będziemy robić. Kucharze i cukiernicy szkolili się pod okiem najlepszych (m.in Sylwestrem Lisem – znanym z Hotelu Bukowina) A moja grupa z zakresu marketingu, public relations i fundraisingu.

Jednakże szkolenia nie oznaczały końca naszej nauki, przed nami były jeszcze staże, dzięki którym, w ciągu 3 miesięcy zbliżyliśmy się to naszych przyszłych, a teraz już teraźniejszych obowiązków, dla mnie był to bardzo fajny okres, poznałem wielu świetnych ludzi, a z moim byłym szefem mam kontakt do dzisiaj :).

W końcu należy wspomnieć o restauracji, i właściwie dlaczego i czego potrzebujemy!

Projekty unijne rządzą się własnymi prawami, nikt z zarządu CPES Parasol nigdy wcześniej nie otwierał restauracji i nie miał świadomości jakie są koszty związane z jej wyposażeniem. A co do UE to pieniędzy otrzymanych np. na dekoracje nie można wydać na meble, a wszystko jest dokładnie sprawdzane. PONADTO nie możemy sami zarobić, ponieważ każda złotówka zarobiona przez nas musi zostać zwrócona do UE, a koszty my ponosimy.

Więc w kosztorysie zabrakło nam pieniędzy na zakupienie lodówek, mebli, zgrzewarki do pojemników na wynos, oraz pieca konwekcyjno – parowego.

Dlatego ruszamy z formą pozyskiwania funduszy zwaną crowdfundingiem na stronie internetowej Polak Potrafi: http://polakpotrafi.pl/projekt/sezony.