Od najbliższego poniedziałku (16 października) przez ponad tydzień, tj. do kolejnego poniedziałku (23 października) włącznie, nie będą kursowały tramwaje na Kurdwanów. Powodem będzie wymiana szyn na skrzyżowaniu Wielickiej i Nowosądeckiej. Niestety, szyny na tym skrzyżowaniu są wymieniane już nie pierwszy raz, a kilkanaście dni temu minęło 17 lat od uruchomienia linii tramwajowej na Kurdwanów. Swoje robi zapewne duży ruch kołowy na ulicy Wielickiej oraz być może zbyt tanie materiały.

Przez te osiem dni (16 – 23 października) linie „6” i „50” będą kursowały do pętli Prokocim. Linia numer „24” dojedzie natomiast przez Prokocim aż do pętli Nowy Bieżanów. Częstotliwości tramwajów pozostaną bez zmian.

Na wyłączonym odcinku będzie kursować zastępcza linia „750”. Pojedzie ona pomiędzy przystankami „Bieżanowska” a „Kurdwanów”. I tutaj uwaga: przystanek dla wsiadających „Bieżanowska” będzie się znajdował w bardzo nieintuicyjnym miejscu: jak np. dla linii „173” w stronę Prokocimia Szpital. To wprawdzie już nie pierwszy raz, gdy autobus zastępczy na Kurdwanów zaczyna trasę w tym miejscu, ale ludzie nadal odruchowo chodzą w takich przypadkach na przystanek na początku Nowosądeckiej, gdzie staje np. „204”. Tym razem jednak nawet linie „204”, „224” i „244” tam nie staną, ale o tym za chwilę.
Linia „750” po obsłudze przystanku „Bieżanowska” na Wielickiej (jak w stronę Prokocimia Szpital) skręci w prawo w ul. Wolską (tak jak dawniej jeździła „103”, a jeszcze wcześniej „174”), potem w prawo w ul. Na Kozłówce, wreszcie w lewo w Nowosądecką i dalej pojedzie wzdłuż tramwaju. Po drodze zatrzyma się przy wszystkich istniejących przystankach tramwajowych (na odpowiadających im przystankach autobusowych – czasem więc z drugiej strony skrzyżowania). W powrotną stronę przystanek „Bieżanowska” dla wysiadających będzie niestety jeszcze na Nowosądeckiej (tam, gdzie staje „904” jadący do centrum i tam, gdzie dawniej stawał „174” jadący na Kombinat). Niestety, bowiem oznacza to dłuższą wycieczkę pieszą do tramwaju od strony Bieżanowa.
Sporym pocieszeniem jest za to częstotliwość linii. W dni powszednie od ok. 6:00 do 9:00 i od 14:00 do 19:00 linia będzie kursowała co 3 minuty. Od 5:00 do 6:00, od 9:00 do 14:00 i od 19:00 do 21:00 – co 5 minut. Przed 5:00 i po 21:00 – co 10 minut. W soboty i niedziele od 9:00 do 20:00 – co 5 minut. W soboty od 6:00 do 9:00 – co 7-8 minut. W soboty i niedziele w pozostałych godzinach – co 10 minut.

Trasę zmienią również linie „204”, „224” i „244”. Nie spotkamy ich w kierunku Kurdwanowa na przystanku „Bieżanowska” na początku Nowosądeckiej. Jadąc od Wieliczki, z ul. Wielickiej skręcą w lewo w Wolską (jedne światła wcześniej) i tam, na początku tej ulicy, będzie przystanek „Bieżanowska”. Potem pojadą przez Wolską, Na Kozłówce do Nowosądeckiej i dalej swoją trasą. W przeciwnym kierunku bez zmian.
Także „904” pojedzie inaczej. O ile w stronę Wieliczki pojedzie bez zmian, o tyle w stronę centrum i Prądnika Białego pojedzie tak, jak kursowała linia „174” jeszcze przed uruchomieniem tramwajów na Kurdwanów w 2000 roku: od Nowosądeckiej, za przystankiem Dauna, linia skręci w prawo w ul. Na Kozłówce, dojedzie nią aż do Wlotowej, następnie Wlotową i Wielicką do przystanku „Bieżanowska”. Dalej trasa bez zmian.

W niedzielę (15.10.) ponadto odbędzie się 4. Bieg PZU Cracovia Półmaraton Krakowski. Nieznacznie zahaczy on o Podgórze. Mniej więcej między 11:00 a 12:00 żadne tramwaje nie będą kursowały przez Most im. Marsz. J. Piłsudskiego, przez co linie „6”, „8”, „10” i „13” pojadą przez pl. Bohaterów Getta i Starowiślną.
Ponadto od ok. 9:30 do 14:30 linie „125” i „128” nie pojadą przez tamę na Dąbiu: od przystanku „Stoczniowców” pojadą Nowohucką, Klimeckiego i Mostem Kotlarskim. Za to na przystanku „Stoczniowców” od 10:00 do 14:00 pojawi się ciekawa zastępcza linia autobusowa (mająca również zastąpić tramwaje na wyłączonej al. Pokoju) – „701”. Połączy ona Rondo Czyżyńskie z przystankiem Ofiar Dąbia, ale zahaczy ona właśnie o Stoczniowców, przejedzie przez tamę na Dąbiu, a nawet pojedzie przez Fabryczną, Grzegórzecką (wschodnim odcinkiem) i Rogozińskiego, a więc ulicami, którymi nie kursują żadne pojazdy komunikacji miejskiej.