W dniach 9 – 22 marca 2019 roku będzie prowadzona naprawa torowiska tramwajowego na ul. Lubicz, przy zjeździe po pochylni na dolny poziom ronda Mogilskiego. W połączeniu z remontem torów do Bronowic oraz z wyłączeniem z eksploatacji torów na ul. Mrozowej spowoduje to niemałe zamieszanie. Tym niemniej jest to ostatni moment na przeprowadzenie tego remontu. Dzień po otwarciu ul. Lubicz, czyli 23 marca, rozpocznie się bowiem remont ul. Krakowskiej oraz mostu im. marsz. J. Piłsudskiego, przez co tramwaje znikną z tego ciągu. O tym jeszcze napiszemy.
Remont torów na Lubicz spowoduje spore zmiany w komunikacji tramwajowej. Dotkną one także Podgórze.
Linie autobusowe nocne: 605, 662 i 664 będą kursować przez rondo Mogilskiego jezdniami dla ruchu ogólnego. Zatrzymają się więc „na górze”, jak linie dzienne, a nie „na dole” jak tramwaje.
Linie „5”, „17” i „19” zostaną zawieszone (będą zastąpione liniami czasowymi).
Linie „4”, „8”, „13”, „20” i „44” nadal są zawieszone w związku z remontem torowiska do Bronowic.
Linia „10” pojedzie trasą zmienioną – uwaga, będzie omijać okolice dworca głównego i ścisłego centrum! Z Łagiewnik przez Kalwaryjską pod Koronę bez zmian, dalej Limanowskiego, przez pl. Bohaterów Getta, Starowiślną, Dietla, przez Halę Targową do ronda Grzegórzeckiego i al. Powstania Warszawskiego na rondo Mogilskie. Dalej bez zmian do Pleszowa. Częstotliwość bez zmian.
Linia „14” pojedzie kolejną trasą czasowo zmienioną. Z Mistrzejowic do ronda Grzegórzeckiego bez zmian, a dalej na wprost przez Grzegórzecką, Halę Targową, Dietla, Starowiślną do Poczty Głównej, Westerplatte do Teatru Słowackiego i stamtąd aktualną trasą czasową przez Basztową, Dunajewskiego, Piłsudskiego i al. 3 Maja na Cichy Kącik. Częstotliwość bez zmian.
Linia „52” pojedzie trasą zmienioną – uwaga, będzie omijać okolice dworca głównego i ścisłego centrum! Z Czerwonych Maków P+R do Dietla bez zmian, dalej na wprost Dietla pod Halę Targową, do ronda Grzegórzeckiego i al. Powstania Warszawskiego na rondo Mogilskie. Dalej bez zmian do os. Piastów. Linia będzie jeździć rzadziej: co 7,5 minuty.
Linia „73” z Nowego Bieżanowa P+R do Teatru Bagatela i Starego Kleparza pojedzie bez zmian, a dalej przez ul. Długą, Nowy Kleparz, Dworzec Towarowy, tunelem przez przystanek Dworzec Główny Tunel, do ronda Mogilskiego i dalej bez zmian na Wzgórza Krzesławickie lub na Kopiec Wandy. Częstotliwość bez zmian.
Linia „77” to nowa linia czasowa. Pojedzie z Czerwonych Maków P+R do Korony tak jak zawieszona „17” (przez Łagiewniki i Kalwaryjską), a dalej przez Krakowską, Stradom, Wawel, Pocztę Główną, Westerplatte pod Teatr Słowackiego a następnie ul. Lubicz i Rakowicką na Cmentarz Rakowicki. Linia będzie kursować tylko w godzinach szczytu w dni powszednie co 15 minut.
Linia „78” zmieni trasę: z Borku Fałęckiego do Teatru Bagatela i Starego Kleparza bez zmian, a dalej przez ul. Długą, Nowy Kleparz, Dworzec Towarowy, tunelem przez przystanek Dworzec Główny Tunel, do ronda Mogilskiego i dalej bez zmian na Mały Płaszów. Częstotliwość bez zmian.
Linia „79” to nowa linia czasowa, która połączy zawieszone linie „5” i „19”. Pojedzie ze Wzgórz Krzesławickich do ronda Mogilskiego jak „5” (przez Kocmyrzowską, Bieńczycką, al. Jana Pawła II) a dalej na Borek Fałęcki jak „19” (przez Halę Targową, Starowiślną, pl. Boh. Getta, Koronę, Łagiewniki). Częstotliwość: co 15 min. w dni powszednie, co 20 min. w weekendy.
Linia „502” dodatkowo zatrzyma się na przystanku Lubicz.