Podczas remontu Rynku Podgórskiego odkryto nie tylko brukowane nawierzchnie, ale także spore fragmenty torów tramwajowych. Przypomnijmy, że pętla tramwajowa znajdowała się na rynku od 1917 roku do końca lat 1940.
Stowarzyszenie PODGORZE.PL w uwagach zgłaszanych do projektu przebudowy wnioskowało, że jeśli tory zostaną znalezione, to należy je zabezpieczyć i pokazać, jako ważny ślad podgórskiej historii. Czy pomimo różnicy poziomów uda się je wyeksponować w nowej aranżacji rynku? Na pewno warto o to zabiegać.
Wszelkie sugestie i uwagi w stosunku do inwestora są nie na miejscu. ZIKiT i tak wie wszytko najlepiej
Najlepiej zachować i oryginalny bruk i tory tak jak to miało miejsce np. na ul. Szewskiej i na Rynku Głównym
W Podgórzu ? wszystko jest wyburzane i wycinane … wciąż bez pozwoleń mieszkańców, którzy zachowali jedynie zdjęcia świadczące o pięknie Podgórza z dawnych lat. Obecne plany to tylko inwestycje sztywnych betonowych budowli mieszkalnych lub kulturalnych, pochłaniają miliony złotych i są obskurne…na pewno nie wytrzymają 100 lat chociażby !
Zachować i wyeksponować! Przy dzisiejszej technice nie jest to niemożliwe. Trzeba tylko trochę dobrych chęci.
Tory już chyba zdemontowali bo tak najprościej.
A co do róznicy poziomów – od strony południowej parking przy kościele podniesiono bardzo wysoko. Po drugiej stronie parking ułożono poniżej obecnego poziomu asfaltu… Czyżby Rynek miał zmienić nie tylko wygląd, ale i ukształtowanie…
Zachowanie „oryginalnego” bruku i torów na Szewskiej było fatalnym pomysłem, podobnie jak ten paskudny i niebezpieczny bruk na Brackiej. Również tutaj (Rynek Podgórski) zachowanie bruku i torów to średni pomysł – wymaga poważnej zamiany projektu, który powstawał w ciężkich bólach i w jeszcze cięższych jest wreszcie realizowany (jaki by nie był to w końcu po 20 latach przepychanek coś się wreszczie dzieje). Dodatkowy problem to koszt regularnej konserwacji torów (jak i samego bruku – tak, powinno się to robic!). Zachować? Może jakiś drobny wycinek, ale całośc? To zły pomysł – są ważniejsze wydatki.