Od soboty (25.06.) w Krakowie zostanie wprowadzony wakacyjny rozkład komunikacji miejskiej. Oznacza on zmniejszenie częstotliwości na części linii oraz zawieszenie niektórych z nich. Dla Podgórza zmiany przedstawiają się następująco.
Linie „12” i „23” będą zawieszone;
Linie „8” i „13” pojadą dwukrotnie rzadziej poza szczytem: co 20 min. (w szczycie bez zmian, co 10 min.);Linie „19” i „24” będą kursować dwa razy rzadziej w szczycie: co 20 min. przez cały dzień;
Linie „50” i „52” będą kursować dwukrotnie rzadziej w szczycie: co 10 min. przez cały dzień;
Linie „124” i „424” będą jeździć co 15 min. przez cały dzień;
Linie „106”, „166” i „503” będą kursowały co 30 min. w godzinach szczytu i co 48 min. poza szczytem;
Linie „112”, „128”, „162” będą kursowały co 40 minut; zwłaszcza w przypadku linii „112” kursującej do popularnego turystycznie Tyńca jest to decyzja kompletnie niezrozumiała;
Linie „125” i „133” pojadą co 20 min. w szczycie i co 40 min. poza;
Linia „127” będzie kursować na Bagry tylko w dni powszednie;
Linia „427” na Bagry będzie kursować w słoneczne soboty, niedziele i święta jak w zeszłym roku; informacja o kursowaniu w dany weekend będzie ogłaszana najpóźniej w piątek po południu; w najbliższy weekend (25 i 26.06.) linia kursuje;
Linie „143”, „163” i „183” będą kursowały co 30 min. przez cały dzień;
Linie „144”, „151”, „451”, „164”, „173”, „174”, „178”, „179”, „184” i „194” będą jeździły co 15 min. w szczycie i co 20 min. poza nim;
Linia „158” nie będzie wariantowo wjeżdżać na przystanek „Płaszów Szkoła”
Linie „204” i „244” pojadą co 30 min. w szczycie i co 40 poza.
Pozostałe linie będą kursować bez zmian częstotliwości, a więc na szczęście w tym roku ograniczenia są mniejsze niż w latach poprzednich: większość linii nie zmniejszy częstotliwości.
Niektóre z przystanków zmienią nazwy.
„Centrum Kongresowe” zmieni się w „Centrum Kongresowe ICE”,
„Czerwone Maki” zostaną zastąpione przez „Czerwone Maki P+R”.
Miejmy nadzieję, że wszystko wróci do normy po wakacjach. Pamiętajmy jednak, że już nieraz rozkład wakacyjny wykorzystywano do cichych cięć częstotliwości lub likwidacji linii. W ten sposób w 2011 roku zniknęły m.in. linie „103” (jedyna kursująca przez Os. Na Kozłówce) oraz „104” (jedyna obsługująca przystanek przy Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ) – również zostały zawieszone tylko na okres wakacji, ale później ich już nie przywrócono.