tramNa stronie organizatora komunikacji krakowskiej, ZIKiT-u, opublikowano dziś dwa artykuły prezentujące planowane zmiany w komunikacji miejskiej, jakie wejdą w życie po wakacjach. Poniżej prezentujemy najważniejsze zmiany dotyczące całego prawobrzeżnego Krakowa. Pamiętajmy, że do końca sierpnia jeszcze wiele się może zmienić.

Na pierwszy ogień poszły tramwaje. W przypadku sieci „miejskiej kolei elektrycznej” zmiany są związane głównie z oddaniem do użytku wiaduktu nad dworcem kolejowym w Płaszowie.
Po estakadzie pojadą linie 9, 11 i 50.
„9” i „50” pomiędzy Wielicką a Rondem Grzegórzeckim będą kursowały estakadą, a następnie ul. Kuklińskiego, Herlinga-Grudzińskiego i przez Most Kotlarski. Na dalszych odcinkach bez zmian (50 na Kurdwanów i Krowodrzę Górkę, 9 na Nowy Bieżanów i do Mistrzejowic).
„11” pojedzie z Czerwonych Maków do Łagiewnik, dalej przez Stare Podgórze: Rondo Matecznego, Kalwaryjską, Rynek Podgórski i Limanowskiego, następnie estakadą i na Mały Płaszów.
„23” nie zmieni trasy, ale ponieważ będzie się znacznie dublować z linią 11, zostanie jej ograniczone kursowanie (w soboty do 18:00, w niedziele w ogóle).
„19”, która ma być całotygodniową linią, a w szczycie pojedzie co 10 min., planuje się puścić z Borku Fałęckiego przez Łagiewniki, Stare Podgórze, pl. Boh. Getta, Starowiślną, Halę Targową, Rondo Grzegórzeckie, Rondo Mogilskie, tunel i na Dworzec Towarowy. Linia ta nieco zapełni lukę po 9 i 50 na Starowiślnej i koło Hali Targowej.
„10” będzie skrócona do Łagiewnik.

„7” pojedzie na Dąbie, więc wzmocni trasę z Dworca Głównego w rejon Grzegórzek i odciąży linię 14.
„12” znajdzie się na Małym Płaszowie, więc od Kapelanki przez Dietla aż do pętli zapełni nieco lukę po linii 11.

„6” ma szansę jeździć także w święta.

Zmiany w autobusach będą związane głównie albo z drobnymi korektami na wniosek mieszkańców, pracowników firm przy ulicach płk. Dąbka i Nad Drwiną, albo z pomysłami urzędników na to, co ma być dobre…

„123” w godzinach szczytu zahaczy o ul. płk. Dąbka.
„125” częściej zahaczy o przystanek „Nad Drwiną”.
„127” zostanie wydłużona do pętli „Bagry”, będziemy więc mieli całoroczny autobus nad ten zalew. Pojedzie też przez Płaszowską, gdzie aktualnie dociera tylko Tele-Bus.
„174” i „178” w święta pojadą każda co 30 min., czyli razem co 15 min. Dla 174 to zmiana na duży minus.

Szczegóły na stronie zikit.krakow.pl