W związku z zakończeniem remontu ulicy Basztowej, od nocy z piątku na sobotę (15/16 grudnia) wracają tam linie nocne, a od poniedziałku 18 grudnia wrócą tam linie dzienne. Będzie to miało wpływ również na linie na prawym brzegu Wisły. Dodatkowo, w weekend 16 i 17 grudnia zamknięty będzie tunel tramwajowy pod dworcem Kraków Główny.

Od nocy z 15 na 16 grudnia wracają nocne autobusy i tramwaje na węzeł pod Dworcem Głównym.

Z tego względu znikają tymczasowe miejsca „zlotów” dla linii nocnych na Starowiślnej i pod Pocztą Główną. Wraca zaś Dworzec Główny jako miejsce „zlotów”, tj. takie, na którym tramwaje i autobusy zjeżdżają się na kilka minut przed pełną godziną i przed wpół do, a następnie czekają, aby równocześnie odjechać o pełnych godzinach i o połówkach.

Równocześnie wszystkie linie nocne wracają na swoje stałe trasy. To oznacza, że przez Aleje znów jeździ 608 (a nie 904), na Pod Fortem dojeżdża 608 (a nie 610), zaś na Borku Fałęckim trasę kończy 610 (a nie 608). Znikły też nocne linie z Grzegórzeckiej (spod Hali Targowej), nie ma ich też na Dworcu Głównym Wschód. Wszystko wraca do stanu sprzed połowy czerwca. Wróciły też wszystkie trzy nocne linie tramwajowe.

Przez te zmiany, zmieniły się też godziny odjazdów tych nocnych linii, które nie jeżdżą z centrum, a są skomunikowane z innymi liniami nocnymi w celu przesiadek. Rozkłady zmienią więc: 612 (z os. Podwawelskiego do Tyńca), 637 (z Krowodrzy Górki na Górkę Narodową Wschód), 642 (z al. Przyjaźni na Rondo Kocmyrzowskie przez Kombinat i os. Na Stoku), 643 (z Podgórza SKA na Złocień), 903 (z Czerwonych Maków do Skawiny), 915 (z Łagiewnik do Świątnik Górnych), 917 (z Krowodrzy Górki do Górnej Wsi) i 937 (z Krowodrzy Górki do Owczar).

Przez weekend nie będzie tramwajów w tunelu. Powodem – szlifowanie szyn.
Z tego względu linie 5 i 50 ominą Dworzec Główny Tunel i Politechnikę, jadąc na odcinku od Ronda Mogilskiego do Dworca Towarowego przez Lubicz, Basztową, Długą, Nowy Kleparz.
Linia 19 zaś od Ronda Mogilskiego pojedzie na Cmentarz Rakowicki.
W poniedziałek, 18 grudnia, tramwaje wrócą do tunelu.

Od poniedziałku (18 grudnia) również dzienne linie autobusowe wrócą na Basztową.
Linie autobusowe 152, 502 oraz zahaczające o prawy brzeg Wisły 124 i 424 nie będą już więc objeżdżać centrum Alejami i koło UEk-u, pojadą natomiast, jak dawniej, Piłsudskiego, Dunajewskiego, Basztową i Lubicz.

Większe zmiany czekają nas na początku przyszłego roku.
Od 8-go stycznia będą spore zmiany w tramwajach i autobusach. Wszystkie linie tramwajowe będą kursować co 7,5 minuty lub co 15 minut (wyjątkiem: linie 50 i 52, te zostaną co 5 w szczycie). Część linii pojedzie więc częściej, część jednak rzadziej. Pojawią się nowe, a inne znikną. Ogólnie jednak kursów będzie więcej.
Do tematu jeszcze wrócimy, ale już teraz warto wypunktować najważniejsze planowane zmiany, jakie mają dotknąć prawobrzeżny Kraków od 8 stycznia, z zaznaczeniem czy będzie to więcej kursów czy mniej względem obecnego stanu:
– linia 3 pojedzie co 7,5 minuty przez cały dzień (częściej), ale co drugi kurs poza szczytem będzie skrócony na Dworzec Towarowy
– linia 6 pojedzie co 15 minut (częściej)
– linia 8 pojedzie co 7,5 minuty (częściej)
– linia 9 pojedzie co 15 minut (w szczycie rzadziej, poza szczytem częściej)
– linia 10 pojedzie co 15 minut (częściej)
– linia 11 pojedzie co 15 minut; niby częściej, ale w zamian 23 zostanie zlikwidowana, więc sumarycznie na całej relacji Czerwone Maki P+R – Łagiewniki – Korona – Dworcowa tramwajów będzie mniej
– linia 12 – zlikwidowana
– linia 13 pojedzie co 7,5 minuty w szczycie (częściej) i co 15 poza szczytem (rzadziej)
– nowa linia 17 pojedzie z Czerwonych Maków P+R przez Kapelankę, Dietla, Rondo Grzegórzeckie, Rondo Mogilskie, tunel na Dworzec Towarowy, tylko w szczycie, co 15 minut
– linia 18 pojedzie co 7,5 minuty (w szczycie rzadziej, poza szczytem częściej)
– linia 19 pojedzie co 15 minut (rzadziej)
– linia 20 pojedzie co 7,5 minuty (częściej), dodatkowo wróci na Basztową
– linia 22 pojedzie co 15 minut (częściej, ale w zamian zniknie 12)
– linia 23 – zlikwidowana
– linia 24 pojedzie co 15 minut (w szczycie rzadziej, poza szczytem częściej)
– linia 50 pojedzie co 5 minut w szczycie (bez zmian) i co 7,5 poza (częściej)
– linia 52 pojedzie co 5 minut w szczycie (bez zmian) i co 7,5 poza (częściej)
– częstotliwości weekendowe dla tramwajów mają być takie jak obecnie
– linia 106 będzie zlikwidowana (zastąpi ją 478/178 i 116)
– nowa linia 114 pojedzie z os. Pod Fortem przez Kobierzyńską, Kapelankę, Rondo Grunwaldzkie, Most Dębnicki, al. Krasińskiego, Czarnowiejską, al. Armii Krajowej na Chełmońskiego Pętlę, co 12 min. w szczycie, co 20 min. poza szczytem i w weekendy
– linia 116 pojedzie co 20 minut (częściej)
– linia 123 zahaczy, jak dawniej, o Lesisko; w weekendy pojedzie rzadziej
– linia 144 w międzyszczycie pojedzie co 20 minut (częściej)
– linie 151/451 w międzyszczycie pojadą co 20 minut (częściej)
– linia 163 pojedzie na dłuższej trasie: ze Rżąki aż na os. Piastów
– linia 164 w międzyszczycie pojedzie co 20 minut (częściej)
– linia 166 w międzyszczycie pojedzie co 40 minut (częściej)
– linie 169/469 w międzyszczycie pojadą razem co 20 minut (częściej)
– linia 173 w międzyszczycie pojedzie co 20 minut (częściej)
– linia 174 w międzyszczycie pojedzie co 20 minut (częściej), w święta też co 20 minut (częściej)
– linia 178 zostanie podzielona na dwie: co drugi kurs jak obecnie na Pod Fortem, a co drugi jako 478 do Skotnik Szkoły. Każda z linii pojedzie w szczycie co 24 minuty (razem na wspólnym odcinku Mistrzejowice – Kobierzyńska co 12 minut), poza szczytem co 40 (razem co 20), w soboty i święta też co 40 (razem co 20). Linia 478 będzie jednokierunkowa, ze Skotnik Szkoły będzie wracać jako 178.
– linie 184/484 w międzyszczycie pojadą razem co 20 minut (częściej)